Forsikring for tapte videreforbindelser
Hvor kan jeg se vilkårene for min fullstendige forsikringspolicy?
Det er enkelt. Bare gå til appen din eller dashbordet og sjekk vilkårene og betingelsene våre for å lese alt om forsikringen for mistet flyforbindelse.
Flyselskapet mitt ombooket flyet mitt gratis, kan jeg fortsatt få utbetalingen for mistet flyforbindelse?
Ja! Så lenge du oppfyller kravene for berettigelse i policyen, kan du få utbetalingen din.
Når begynner og slutter beskyttelsen mot mistede forbindelser for reisen min?
Reiseforsikringen din dekker deg fra starten av reisen din til den aller siste.
Du er beskyttet fra dagen den første flyvningen din skal avgå, men bare hvis du allerede har fortalt oss om reisen din 48 timer før.
Den slutter når du kommer til det siste stoppestedet på reisen din — din endelige destinasjon!
Antall reiser som dekkes avhenger av hvilket abonnement du har valgt. Forsikringen for mistede forbindelser dekker kun reiser som tas i løpet av medlemskapet ditt i AirHelp+.
Hvor lang tid tar det før jeg får utbetalingen for forsikring for tapt videreforbindelse?
Det tar ikke lang tid! Når du har delt informasjon om videreforbindelsen du mistet, vist til dokumentasjon på forsinkelsen og sendt inn boardingpass, gjør vi klart utbetalingen. Du bør få den i løpet av noen timer.
I hvilke situasjoner vil jeg ikke få utbetalt forsikringssummen for en mistet forbindelse?
Her er noen situasjoner som ikke dekkes av forsikringen din:
Du mistet forbindelsen ved en feil, for eksempel ved at du forsov deg eller kom for sent til flyplassen på egen hånd.
Flyreisene dine ble ikke booket sammen under én og samme reservasjon, for eksempel ved selvforbindende flyreiser.
Du registrerte reisen din mindre enn 48 timer før første flyvning.
Hvis det oppstår en streik eller andre forstyrrelser som du eller vi ikke var klar over da du registrerte reisen, og som varer lenger enn 7 dager, dekker vi bare de første 7 dagene.
Hvis flyreisen din ble lagt om i god tid i forveien, dekker vi bare avbrudd i siste øyeblikk som førte til at du ikke rakk forbindelsen din på selve reisedagen.
Du flyr til eller fra en destinasjon som er ekskludert, for eksempel konfliktsoner eller sanksjonerte land.
Flyreisen din påvirkes av en offentlig helsesituasjon, for eksempel en pandemi eller en varslet streik som var i gang da du bestilte eller registrerte flyreisen.
Du velger å ikke fortsette reisen etter å ha mistet forbindelsen.
For mer detaljert informasjon, se vilkår og betingelser på ditt dashbord.
Hvordan får jeg hjelp eller mer informasjon?
Det er enkelt. Send oss en melding via live chat eller e-post.
Er det noen frister eller tidsbegrensninger jeg må vite om?
Ja. Dette må du huske på:
Legg til reiser. Sørg for å legge til reiser minst 48 timer før planlagt avgang.
Send inn forsikringskravet ditt. Du må fylle ut skjemaet for forsikringskravet ditt innen 28 dager etter at du mistet forbindelsen.
Hvis du ikke overholder disse fristene, vil vi dessverre ikke kvalifisere deg for utbetaling.
Hvordan kan jeg sende inn et krav hvis jeg mister forbindelsen min?
Det er fort gjort! Bare følg instruksjonene på dashbordet ditt.
Gi oss beskjed med en gang. Du må sende inn kravet ditt innen 28 dager fra datoen du mistet forbindelsen.
Fyll ut det elektroniske kravskjemaet. Tips: Det ligger på dashbordet ditt under forsikringsseksjonen for reisen din!
Last opp dokumentene dine
Bookingbekreftelse eller opprinnelig flyvningsreiserute.
Bevis på din erstatningsflyvning (f.eks. et nytt boardingpass eller erstatningsbookingbekreftelse).
Pass eller ID.
All kommunikasjon fra flyselskapet om forsinkelsen eller bookingen din, som e-poster.
Vent på bekreftelse. Vi gir deg beskjed om statusen til kravet ditt så snart det er vurdert av vår forsikringspartner! Hvis det blir godkjent, sender vi deg utbetalingen.
Noen av flyvningene mine ble innstilt, og jeg fikk en ny reiserute. Jeg gjennomførte den nye reiseruten uten problemer. Har jeg fortsatt krav på utbetaling for mistet flyforbindelse?
Nei, du er kun dekket hvis du mister en korresponderende flyvning. Ettersom du gikk om bord på alle flyvningene og nådde destinasjonen din på den nye reiseruten, kvalifiserer du ikke for en utbetaling.
Du kan imidlertid ha rett til utbetaling fra flyforsikringen for den opprinnelige innstillingen hvis flyet ble kansellert mindre enn 28 dager før avreise.
Dekker mistet flyforbindelsesforsikring andre reiseproblemer?
Nei. Den dekker kun mistede forbindelser. For andre reiseproblemer som flyforsinkelser, avlysninger og bagasjeproblemer, har vi andre forsikringsalternativer som flyforsikring og bagasjeforsikring. Bare sjekk hva som er inkludert i din AirHelp+-plan!
Kan jeg få utbetaling for mistet flyforbindelse hvis flyet mitt ble endret på forhånd?
Nei. Vi dekker kun siste-liten forstyrrelser som førte til at du mistet korresponderende flyvning på reisedagen.
Hvis flyet ditt ble endret eller ombooket på forhånd, burde du hatt nok tid til å justere planene dine.
Men hvis du hadde en forsinkelse, siste-liten-innstilling, eller omdirigering på reisen din, finnes det tilfeller der det kan kvalifisere under en annen forsikringsfordel, som flyforsikring.
Hvor mye koster en forsikring for mistet forbindelse?
Kostnaden er allerede inkludert i AirHelp+-abonnementet ditt! Det er ingen separat kostnad og ingen ekstra gebyrer når du sender inn et forsikringskrav for en mistet forbindelse.
Hvordan kjøper jeg forsikring for tapt videreforbindelse?
AirHelp+-medlemmer får forsikring for tapt videreforbindelse som en del av abonnementet. Den selges for øyeblikket ikke separat.
Forsikring for tapt videreforbindelse gjelder for reiser som legges til i appen eller på dashbordet i løpet av medlemskapet.
Antallet reiser som dekkes av forsikring for tapt videreforbindelse avhenger av abonnementet du velger.
Hva om jeg ikke rakk en forbindelse og måtte ta et annet transportmiddel til sluttdestinasjonen, eller fly til en helt annen destinasjon? Kan jeg fortsatt få utbetaling?
Dessverre, nei. For å kvalifisere for forsikring for mistet forbindelse må du:
Reise med et erstatningsfly. Flyselskapet ditt må tilby deg en ny flyvning til destinasjonen din. Andre transportmidler som bil, tog, båt og buss dekkes ikke.
Fly til destinasjonen på den opprinnelige bestillingen. Hvis erstatningsflyet du tok, lander på en annen destinasjon, er du ikke lenger dekket.
Hva er en mistet flyforbindelse?
En tapt videreforbindelse er når du har bestilt en reise med to eller flere flyvninger og noe går galt med den første flyvningen, f.eks. at den blir forsinket, innstilt eller omdirigert, noe som fører til at du ikke rekker den neste flyvningen.
For eksempel: La oss si at du flyr fra New York til Paris, med en mellomlanding i London.
Hvis flyet ditt fra New York til London er forsinket, og du ikke rekker flyet fra London til Paris, har du mistet en flyforbindelse.
Forsikringen for mistet forbindelse dekker kun flyreiser som er en del av én og samme bestilling, ikke separate billetter.
Hvem kan få forsikring for mistet flyforbindelse?
Alle som er medlem i AirHelp+!
Du er dekket hvis:
Du har en aktiv AirHelp+-plan som inkluderer dekning for mistet flyforbindelse.
Du har lagt til reisene dine i appen eller dashbordet minst 48 timer før planlagt avgang.
Du har bestilt tilknyttede flyvninger på en enkelt reiserute. Dette betyr at kun flyvninger som vises på den samme bookingbekreftelsen fra flyselskapet eller reisebyrået er dekket av forsikringen. Hvis du har bestilt flyvninger separat, som på selvtilknyttede flyvninger, vil ikke dekningen gjelde.
Hva er forsikring for tapt videreforbindelse?
Det er sinnsro når du mister en videreforbindelse.
Først legger du til flyvningene dine i AirHelp+ (minst 48 timer før avreise), slik at vi kan spore dem. Når den første flyvningen blir forsinket, innstilt eller omdirigert og du mister en videreforbindelse, får du en kjapp utbetaling på 200 euro for å hjelpe med eventuelle problemer som oppstår.
Bare send oss flyinformasjonen, dokumentasjon på forsinkelsen og boardingpass, så er utbetalingen straks på vei.
Husk at flyvningene må være under samme booking for å kvalifisere for denne forsikringen.
Dekker forsikring for tapt videreforbindelse alle flyvninger på reisen?
Ja, så lenge alle flyvningene er en del av den samme reisen og du har lagt dem til i appen eller på dashboardet minst 48 timer før planlagt avgang.
Vær oppmerksom på at det bare er mulig å få én 200 euro utbetaling per reise. Du er bare berettiget én utbetaling selv hvis du mister flere videreforbindelser under samme reise.
I hvilke situasjoner får jeg en utbetaling hvis jeg har forsikring for tapt videreforbindelse?
Hvis du har beskyttet reisen med forsikring for tapt videreforbindelse, mottar du en engangsutbetaling på 200 euro når:
En forsinket, innstilt eller omdirigert flyvning fører til at du mister videreforbindelsen.
Begge flyvningene er under samme booking.
Du ankommer den endelige destinasjonen senere enn planlagt.