AirHelp+-tjenestekatalogen
1. INNLEDNING
AirHelp+-tjenestekatalogen er den fullstendige listen vår over AirHelp+-tjenester som kan være tilgjengelig for deg som et AirHelp+-medlem.
AirHelp+-tjenestene er underlagt Vilkårene, Personvernerklæringen og eventuelle tjenestespesifikke og/eller vilkår fra AirHelps tredjeparter som beskrevet nedenfor. Våre gebyrer gjelder. Husk at AirHelp+-tjenestene kan leveres av AirHelp tredjeparter, og funksjonene og tilgjengeligheten deres kan endres fra tid til annen.
Hvis du har spørsmål, tvil eller bekymringer, vennligst kontakt oss på [email protected] eller les vår FAQ.
2. DEFINISJONER
AirHelp+-tjenestekatalogen skal leses i forbindelse med Vilkårene våre der du finner alle de definerte begrepene som brukes her.
3. DETTE ER INKLUDERT I HVERT AIRHELP+-MEDLEMSKAP
AirHelp+ har ulike medlemskaper. Ikke alle medlemskaper inkluderer alle tjenestene og funksjonene som er beskrevet i denne Katalogen. Hvert medlemskap har en egen kombinasjon av AirHelp+-tjenester og -funksjoner og begrensninger for bruken av dem. Du kan kjøpe et AirHelp+-medlemskap på AirHelps nettside eller via en AirHelp-partner, f.eks. et nettbasert reisebyrå eller annen tredjepart.
Medlemskapene som for øyeblikket er tilgjengelig for kjøp på AirHelps nettside, er beskrevet på siden vår om AirHelp+, og medlemskapsgebyrene er beskrevet i Våre gebyrer.
Hvis du allerede har kjøpt et AirHelp+-medlemskap, har et eldre medlemskap eller ikke kjøpte AirHelp+-medlemskapet via nettstedet vårt, men via en partner, f.eks. et nettbasert reisebyrå, vil medlemskapet ditt mest sannsynlig være annerledes enn de som for øyeblikket ligger ute på nettstedet vårt.
Du finner detaljene og funksjonene som er inkludert i medlemskapet ditt i e-posten med bestillingsbekreftelsen, på AirHelp+-dashboardet eller ved å sende en e-post til [email protected].
4. KOMPENSASJONSTJENESTE
AirHelp+-medlemmer er berettiget til Kompensasjonstjenesten som beskrevet i vilkårene. Bruk av Kompensasjonstjenesten for årlige medlemskap skal være begrenset til ett Krav per måned og totalt tolv (12) Krav per kalenderår.
I samsvar med Vilkårene, gir AirHelp ingen garanti eller representasjon om at du vil få Flykompensasjon. AirHelp bruker Fullmakten sin til å avgjøre hvordan og når Kompensasjonstjenesten skal tilbys i samsvar med Vilkårene, og du vil ikke ha rett til refusjon av Medlemskapsgebyret ditt i tilfeller der AirHelp velger å ikke følge opp et Krav. Du godtar at AirHelp bruker Fullmakten sin til å velge å gå videre med, eller ikke gå videre med, Krav under mindre utviklede Flypassasjerrettigheter, særlig i tilfeller der et Krav kan falle utenom EF 261 eller UK 261.
5. FLYSTATUS
Medlemmer vil ha kostnadsfri tilgang til flystatusinformasjon som vises for flyvningene dine i AirHelp+-dashboardet og som sendes via e-post.
AirHelp gir ingen garanti med hensyn til påliteligheten, nøyaktigheten eller korrektheten av flystatusinformasjonen. Flystatusen som presenteres er direkte innhentet av en AirHelp tredjepart og er ikke bindende. Medlemmer må fortsatt forholde seg til opprinnelige avgangstider og eventuelle instrukser fra Flyselskapet og flyplassen.
6. EKSTRA BESKYTTELSE
Avhengig av hvilket AirHelp+-medlemskap du har kjøpt, kan det være at du kan benytte deg av ett eller flere av produktene som gir ekstra beskyttelse som beskrevet i denne delen.
Husk at AirHelp ikke er et forsikringsselskap. AirHelp drives som en registrert forsikringsformidler i samsvar med tyske forskrifter. AirHelp opptrer ikke som risikobærer selv, men påtar seg kun en rolle som mellomledd. Når du benytter deg av vår Ekstra beskyttelse, kjøpt før 1. april 2024, leveres produktet under og styres av Hovedforsikringspolisen «Flyforsinkelse ved ankomst, omdirigering og/eller kansellering» utstedt til AirHelp som Hovedforsikringstaker (sertifikatnummer: AHPLUS100010423) av battleface Underwriting Services SRL på vegne av Hamilton Insurance DAC; for kjøp på eller etter 1. april 2024, leveres produktet under og styres av Hovedforsikringspolisen «Flyforsinkelse ved ankomst, omdirigering og/eller kansellering» utstedt til AirHelp som Hovedforsikringstaker (sertifikatnummer: AHPLUS100010424) av battleface Underwriting Services SRL på vegne av Eir Försäkring AB.
AirPayout gjør det mulig for berettigede medlemmer å motta penger hvis flyvningen deres blir forsinket eller kansellert, uavhengig av om de mottar andre beløp gjennom Kompensasjonstjenesten. Dette står beskrevet i forsikringen som kan lastes ned i AirHelp+-dashboardet. Du finner mer informasjon på siden om AirPayout. Du kan lese mer om dette i e-posten med kjøpsbekreftelsen som vi sendte deg da du ble medlem i AirHelp+.
For at AirPayout Ekstra beskyttelse skal være gyldig, må du:
Registrere hver reise i AirHelp+-dashboardet minst 48 timer før planlagt avgangstid for den første flyvningen på reisen.
Når du blir bedt om det, må du fremlegge legitimasjon, enten en kopi av gyldig pass eller nasjonalt ID-kort.
Når du blir bedt om det, må du fremlegge bevis på en gyldig bookingreferanse, et PNR-nummer (Passenger Name Record) eller e-billett i ditt navn.
Hvis du ikke gjør dette, vil du ikke kunne dra nytte av Ekstra beskyttelse.
AirLuggage gjør det mulig for berettigede medlemmer å motta penger hvis bagasjen deres blir forsinket eller går tapt uavhengig av om de mottar andre beløp gjennom Kompensasjonstjenesten. Dette står beskrevet i forsikringen som kan lastes ned i AirHelp+-dashboardet. Du finner mer informasjon på siden om AirLuggage. Du kan lese mer om dette i e-posten med kjøpsbekreftelsen som vi sendte deg da du ble medlem i AirHelp+.
For at AirLuggage Ekstra beskyttelse skal være gyldig, må du:
Registrere hver reise i AirHelp+-dashboardet minst 48 timer før planlagt avgangstid for den første flyvningen på reisen.
Du må ha:
En gyldig PIR-rapport (Property Irregularity Report) i ditt navn
En kopi av bagasjelappen(e)
En gyldig bookingreferanse, et PNR-nummer (Passenger Name Record) eller e-billett i ditt navn
Legitimasjon, enten kopi av gyldig pass eller nasjonalt ID-kort
Hvis du ikke gjør dette, vil du ikke kunne dra nytte av Ekstra beskyttelse.
For all Ekstra beskyttelse forbeholder AirHelp og/eller forsikringsleverandøren seg retten til etter eget skjønn å holde tilbake eventuelle betalinger der de har rimelig grunn til å tro at det kan være svindel og/eller under prosessen med å undersøke potensiell svindel.
7. TILGANG TIL FLYPLASSLOUNGE
Tjenesten for loungetilgang («Loungetilgang»), som beskrevet nedenfor, leveres av COLLINSON SERVICE SOLUTIONS LIMITED («Collinson»), et selskap registrert i England og Wales med firmanummer 02474708, med registrert kontoradresse: Cutlers Exchange, 123 Houndsditch, London, EC3A 7BU, England.
Collinson sine Bruksvilkår og Personvernerklæring, som fra tid til annen oppdateres av Collinson, gjelder for bruken din av Loungetilgang.
Beskrivelse av Tilgang til flyplasslounge
AirHelp+-medlemmer vil ha tilgang til utvalgte Lounger under en flyforstyrrelse på følgende måter:
Du må registrere hver reise i AirHelp+-dashboardet minst 48 timer før planlagt avgangstid for den første flyvningen på reisen.
Avgangen av flyet vil bli overvåket av Collinsons flysporingssystem.
Med forbehold om vellykket forhåndsregistrering og frembringelse av gyldig e-post og telefonnummer, vil Collinson gi deg en loungebillett via e-post og SMS i tilfelle Collinsons flysporingssystem finner at flyvningen din enten er:
Forsinket med mer enn 60 minutter på avreiseflyplassen («Forsinkelsesgrensen»).
Innstilt mindre enn 6 timer før planlagt avgangstid.
Du må ha tilgang til e-posten eller telefonnummeret du oppga under registreringen, og du må kunne laste ned og vise loungebilletten for å kunne benytte deg av Loungetilgang-tjenesten.
En forsinkelse som oppfyller eller overskrider Forsinkelsesterskelen kan annonseres enten som én enkel forsinkelsesperiode, eller som et resultat av flere trinnvise kortere forsinkelser som totalt tilsvarer Forsinkelsesterskelen.
Collinson vil stole utelukkende på flysporingssystemet sitt for å avgjøre om medlemmer blir kvalifisert for loungetilgang. Du godtar at Collinson ikke garanterer nøyaktigheten av flysporingssystemet, og du vil ikke stole utelukkende på at de sporer flyvningens planlagte avgangstider.
Lounge-billetten vil være gyldig i en periode på nitti (90) dager fra datoen på billetten og kan brukes innen gyldighetsperioden på alle deltakende flyplasser. Bare de navngitte personene i e-postbekreftelsen vil være kvalifisert til å motta Tilgang til flyplasslounge. Tilgang til flyplasslounge leveres til deg på en ikke-overførbar, ikke-refunderbar og ikke-foranderlig basis. Ingen kontanter eller kredittalternativer vil bli tilbudt. Der det er aktuelt, ved å få tilgang til flyplassloungen, godtar du å overholde reglene og retningslinjene som gjelder for loungen.
8. REISEFORDELER OG RABATTER
AirHelp samarbeider regelmessig med tredjeparter for å tilby AirHelp+-medlemmer gode rabatter på reiserelaterte produkter og tjenester. I AirHelp+-dashboardet kan du til enhver tid se hvilke rabatter og reisefordeler som er tilgjengelig.
9. DØGNÅPEN KUNDESERVICE
Prioritert tilgang til AirHelps nettbaserte kundeservice som er tilgjengelig døgnet rundt.
10. ANDRE TJENESTEFUNKSJONER
AirHelp kan når som helst legge til eller fjerne funksjoner eller funksjonaliteter i AirHelp+-tjenestene.
11. ENDRINGER
AirHelp forbeholder seg retten til å når som helst legge til eller fjerne en AirHelp+-tjeneste, og vil umiddelbart oppdatere AirHelp+-tjenestekatalogen dersom en tjeneste legges til eller fjernes.
Den engelskspråklige versjonen av AirHelp+-tjenestekatalogen er gjeldende dersom det forekommer motsetninger i versjoner på andre språk.
Oppdatert: 23. mai 2024.
Versjon: AHP2.24
AirHelp har vært omtalt i: