AirHelp Score: Hvilket flyselskap er best?
Du trenger ikke en førsteklasses billett å motta verdensklasses service fra Qatar Airways, vinneren av AirHelp Score, den definitive rangeringen av verdens største flyselskaper. Qatar Airways ‘samlet poengsum på 8,67 hjalp det å opprettholde topplasseringen i tre sesonger på rad. Italiensk-baserte Air Dolomiti og Austrian Airlines tar de tre øverste plassene i AirHelp Score.
En overlegen reise opplevelse handler om mer enn bare billettprisen. Vi i AirHelp sammenligner alle flyselskapene på fasiliteter, punktlighet, og kundeservice for å hjelpe deg å finne den rette for din reise. Flyselskapene rangeres på tre faktorer: kvalitet og service, punktlighet og kreve reaksjonsevne.
Hvordan AirHelp Score rangerer flyselskapene
De beste flyselskapene er kjent for å gjøre en ekstra innsats for å forutse behovene til sine passasjerer. Mens goder, god benplass, og luksuriøse fasiliteter er integrert i en overlegen kundeopplevelse, dette er ikke de eneste faktorene i AirHelp Score. Flyselskapene er også holdt ansvarlig for punktlighet (landing innen 15 minutter etter planlagt ankomsttid) og dens evne til å håndtere erstatningskrav.
Hvis et fly er forsinket, kansellert, eller overbooket, kan passasjerene være kvalifisert for kompensasjon fra flyselskapene. AirHelp representerer kunder gjennom hele kravprosessen – fra innlevering til utbetaling.
Det er grunne til at Qatar Airways topper AirHelp Score. Deres kabinansatte har blitt kåret til «Best i Midtøsten» for syv år på rad, noe som speiles i deres 10/10 score i kvalitet og service. Flyselskapet er over gjennomsnittet i punktlighet, også. Deres punktlighets score på 8,2 i AirHelp Score beviser Qatar verdsetter deres passasjerens personlige tidsplaner. Til slutt, når ting ikke går etter planen, adresser Qatar raskt erstatningskrav, noe som er et tegn på at det gir noen av de beste kundeservicen i bransjen.
En business-class reisende hos Qatar sa det slik: «… Dette er business class som skjemmer deg bort for livet. Å fly hjem på et annet svært kjent flyselskap et par uker senere var litt av en nedtur etter å være så bortskjemt på Qatar Airways. Måltider når du vil ha dem, fantastiske pyjamaser, komfortable senger / seter -. Ikke engang får en sjanse til å gå rundt som jeg vanligvis gjør, fordi det var bare så fint i vår lille stykke paradis»
Resten av listen
Flyselskaper over hele verden gir sine passasjerer førsteklasses service verdt å skryte av i hver av kategoriene i AirHelp Score. Her er topp fem.
# 2 – Air Dolomiti
Air Dolomiti rangerer på andre plass i AirHelp Score fordi de har en 9,4 score i punktlighet, noe som beviser de prioriterer tidsplanene for sine passasjerer. Til tross for sitt rykte som et lavprisselskap med ulike restriksjoner på bagasjen, har de mange kundeservice alternativer og er tilgjengelige i et forsøk på å gjøre hele flygende prosessen enklere for deg, passasjeren. En slik passasjer som fløy til Genève kommenterte hvordan tjenesten var «vennlig» og tilbød en «hyggelig snack boks med og gode alkoholholdige og alkoholfrie drikker» på et forsinket fly.
# 3 – Austrian Airlines
Austrian Airlines får tredje plass i AirHelp Score, hovedsakelig på grunn av sin gode erstatningskrav respons rate på 9,1. Dersom en passasjer sender inn et erstatningskrav med Austrian Airlines, vil det sannsynligvis være en hyggelig opplevelse. Samlet var de ansatte hos Austrian Airlines det som ble hyllet mest deres passasjerer. En uttalte at de var «svært vennlige og imøtekommende» på et fly til Wien. Flyselskapet har også nylig redesignet sin økonomi klasse å tillate passasjerer en måte å slappe helt av på langdistanseflygninger, uansett person økonomi.
# 4 – Singapore Airlines
Singapore Airlines har vært regnet som en av de beste flyselskapene i verden, og det er god grunn til – de får 10/10 i kvalitet og service rangerer hos AirHelp Score. Hvis du lurer på hvorfor flyselskapet ikke er høyere enn fjerde plass, er det på grunn av det priser 6.9 håndtering av erstatningskrav. Så, mens flyselskapet er kjent for sine luksuriøse kabiner, er deres oppmerksomhet mindre enn ideell når passasjerene ikke er ombord.
KLM-Royal Dutch Airlines er blant de beste flyselskapene i Europa på grunn av sin konsistente gode kvalitet. De scorer en 8er i kvalitet og service, 8,8 i punktlighet, og 8.2 i håntering av erstatningskrav. KLM er også kjent for sin bredde av tilbud, fra måltider til underholdning. Komfort er nøkkelen, som en kunde sa, «Det var den beste økonomien klasse flyturen jeg har hatt, og setet var veldig behagelig.»
85 % av passasjerene kjenner ikke sine rettigheter. Ikke vær en av dem.
AirHelp har vært omtalt i: